Zoete aardappel pizza

10-08-2020

Ingrediënten

  • 250 g zoete aardappel
  • 50 g havermeel (ik mix hiervoor havervlokken)
  • 1 ei
  • 0,5 koffielepel tijm
  • 0,5 koffielepel rozemarijn
  • Passata
  • Toppings (ik gebruikte broccoli, paprika, kerstomaten, courgette en geitenkaas)

Bereiding

Breng water aan de kook en snij de zoete aardappel in stukken. Voeg deze toe aan het kokende water. Laat de zoete aardappel goed zacht worden.
Ga de gaarheid na door met een vork in de zoete aardappel te prikken. Wanneer deze er vlot doorgaat, is de zoete aardappel klaar. Ik heb mijn zoete aardappel 8 minuten gekookt.
Verwarm de oven voor op 180°C
Meng de haver met de kruiden in een ruime kom.
Plet de zoete aardappel tot een puree.
Roer het ei en de puree onder de haver.
Strijk het mengsel uit op een bakpapier met behulp van een pannenlikker. Zorg voor een dikte van 3 tot 5 mm.
Zet de bodem 30 minuten in de voorverwarmde oven. Intussen kun je de topping van je pizza klaarmaken.
Draai de bodem om en zet deze nogmaals 5 minuten in de oven. Ik draaide deze door een bakpapier boven op de pizzabodem te leggen en deze op een andere bakplaat te wentelen.
Breng passata aan op de pizzabodem en beleg deze rijkelijk met de zelfgekozen toppings.
Plaats de pizza voor de laatste keer 10 minuten in de oven.

© 2023 Chronisch onzichtbaar ziek - persoonlijke blog 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin